Laatuajattelu Sedussa
Erinomaiset organisaatiot kehittävät toimintaansa ja ylläpitävät sitä tasolla, joka täyttää tai ylittää kaikkien sidosryhmien odotukset. Laadunhallinnan järjestelmänä Sedu käyttää EFQM-mallia, jossa lähtökohtana on vuosittain tapahtuva toiminnan tarkastelu ja itsearviointi jatkuvan parantamisen periaatteella.
Ulkoista arviointia toteutetaan sidosryhmien kanssa.
Laadunhallintajärjestelmän itsearviointi toteutetaan Kansallinen koulutuksen arviointikeskus Karvin Koulutuksen arviointisuunnitelman mukaisesti.
Laatutyöhön osallistuvat laadunhallinnan eri menetelmien kautta oman henkilökunnan lisäksi opiskelijat, työelämän edustajat ja muut sidosryhmät.
EFQM-itsearvioinnissa arvioidaan seuraavia kohteita mutta painopisteet / arvioinnin kohteet voivat vaihdella vuosittain:
Suunta
Kriteeri 1: Perustehtävä, visio ja strategia
Kriteeri 2: Organisaatiokulttuuri, edelläkävijyys ja johtajuus
Toiminta
Kriteeri 3: Sidosryhmien sitoutuminen
Kriteeri 4: Kestävän arvon luominen
Kriteeri 5: Suorituskyvyn ohjaaminen ja uudistuminen
Tulokset
Kriteeri 6: Sidosryhmien näkemykset
Kriteeri 7: Strateginen ja operatiivinen suorituskyky
Työhyvinvointi
Tulokset 2020 timanttikuviona

Alla olevat tulokset päivittyvät syksyn 2021 aikana.