Laatuajattelu Sedussa
Erinomaiset organisaatiot kehittävät toimintaansa ja ylläpitävät sitä tasolla, joka täyttää tai ylittää kaikkien sidosryhmien odotukset. Laadunhallinnan järjestelmänä Sedu käyttää EFQM-mallia, jossa lähtökohtana on säännöllisesti vuosittain tapahtuva toiminnan kuvaaminen ja itsearviointi jatkuvan parantamisen periaatteella.
Ulkoista arviointia toteutetaan sidosryhmien kanssa.
Opetushallituksen edellyttämä laatujärjestelmän itsearviointi toteutetaan OPH:n ohjeistuksen mukaan.
Laatutyöhön osallistuvat oman henkilökunnan lisäksi opiskelijat, työelämän edustajat ja muut sidosryhmät.
EFQM-itsearvioinnissa arvioidaan seuraavia kohteita mutta painopisteet / arvioinnin kohteet vaihtelevat vuosittain:
1. Johtajuus
2. Strategia
3. Henkilöstö
4. Kumppanuudet ja resurssit
5. Prosessit, tuotteet ja palvelut
6. Asiakastulokset
7. Henkilöstötulokset
8. Yhteiskuntatulokset
9. Toiminnan tulokset
Vuoden 2018 osalta arvioinnin kohteena olivat
• prosessit, tuotteet ja palvelut (arviointialue 5)
• tuloksiin (arviointialueet 6-9) liittyvät asiat.
Vuodesta 2015 alkaen arvioinnissa on ollut käytössä uusi asteikko. Asteikkoa on käytetty toiminnan arvioinnissa:
1 = puuttuva, 2 = alkava, 3 = kehittyvä, 4 = edistynyt.
EFQM toiminnan arviointi
Työhyvinvointi
Tulokset 2018 timanttikuviona
