- Asiakkuuden käsite sosiaali- ja terveysalalla
- Asukkaan / potilaan kohtaaminen asiakkaana
- Asiakaspalvelijan rooli ja asiakaspalvelun laadun osatekijät
- Vuorovaikutus asiakastyössä: sanaton ja sanallinen viestintä
- Hankalista asiakastilanteista selviytyminen
- Moniammatillinen yhteistyö asiakkaan hyödyksi
Kouluttaja johdattaa opiskelijat aamupäivällä asiakkuuden ja asiakaspalvelun teemaan, minkä jälkeen aihetta käsitellään yhdessä eri näkökulmista hyödyntäen myös opiskelijoiden omia kokemuksia ja esimerkkejä.
Iltapäivä painottuu keskusteluihin sekä ryhmätyöskentelyyn, jonka tarkoituksena on luoda työpaikalle yhteiset pelisäännöt asiakkaan ammattimaiseen kohtaamiseen.
Opiskelijoilta voidaan kerätä ennakkoon mahdollisia huomioita, kokemuksia ja kysymyksiä aiheeseen liittyen.
Näitä voidaan sitten käsitellä yhdessä koulutuspäivän aikana. Koulutuksen sisältöä ja toteutustapaa voidaan muotoilla asiakkaan toiveiden mukaan